Rabu, 23 Mei 2012

SIBUK YANG DIBUAT-BUAT

ASSALAMUAILAIKUM WBT...

Banyak  sangat  trip mancing Kampung2   terpaksa dibatalkan ekoran sekolah  dekat dengan cuti..   Bagi aku yang orang semenanjung mesti akan akan balik kampung halaman.. kebetulan trip bersama  nelayan2 abang Yus, abang Zaim, abang Ontok( Nasri) tidak kena dengan tarikh.. Trip bersama Abang Nasri (nelayan pancing) untuk  bermalam dilaut terpaksa dibatalkan bertembung dengan aku bercuti ke pulau mantanani...lama betul aku merancang nak ikut dia.. satu malam dia turun mau 40-50 kg dengan saiz sedang/ hidangan lebih kurang  1kg spesis kerapu dan jenahak.


Bagi aku tidak dapat ikan tidak jadi hal asal dapat pergi laut. hari ini  Guru Besar mengajak mancing selepas cuti sekolah. kalau tak setiap hari isnin dan setiap kali mesyuarat dia bertanya "ada mancing ustaz?... haha...
Rancangan untuk memancing  di  Langkawi bersama Ustaz Ismail sahabat sekuliah dulu juga takdapat isterinya bersalin dikampung. tiket flight sudah di beli  tapi takjadi masalah isteri ikut sekali, apa lagi bulan madulah dulu..



InsyaAllah, balik dari Langkawi, trip kami adik beradik memancing sambil berkelah ke hulu sungai dalam Daerah Tanah Merah  bagi memancing kelah dan sebarau.. adik aku ketiga si Padil  yang berkerja di selangor pun ambik cuti tidak mahu ketinggalan dalam trip ini..



Tiada ulasan:

Catat Ulasan